Sesja studyjna z lampą systemową

Zazwyczaj sesje z udziałem nowożeńców ściśle kojarzą nam się z klimatycznym plenerem, ujęciami z imprezy weselnej lub kilkoma zdjęciami obrazującymi siłę detalu, skupiając się m. in. na momencie wymiany obrączek czy wcześniejszych przygotowaniach do wyjścia przed ołtarz, zanim para powie sobie sakramentalne „tak”. 

Olśniewające zdjęcia ślubne wewnątrz gotyckiej kaplicy

Sesja ślubna ŚląskMój sposób postrzegania zdjęć z parą młodą w roli głównej odmieniło niezwykle inspirujące wnętrze zabytkowego kościoła położonego w rejonie Dolnego Śląska, gdzie dzięki uprzejmości proboszcza udzielającego sakramentu małżeństwa zrealizowałam swoje pierwsze aranżowane ujęcia przy użyciu lampy systemowej. Zachwycająca architektura oraz relacja panująca pomiędzy wnętrzem a zewnętrzem budynku stwarzała bardzo sprzyjające warunki do fotografowania. Charakterystyczne dla gotyckiego stylu architektury duże, strzeliste okna ozdobione witrażami pięknie doświetlały wnętrze kościoła, przez co mogliśmy zrealizować klimatyczne ujęcia zarówno z wykorzystaniem światła zastanego, wpadającego do wewnątrz jak i bardziej kontrastowe fotografie wykorzystując możliwości lampy systemowej. Jeżeli interesuje nas ciekawa sesja ślubna Śląsk, to wspaniałe miejsce, w którym możemy znaleźć nie tylko zachwycające plenery, ale także imponujące aranżacje zabytkowych kościołów. Dzięki odpowiedniemu ustawieniu flesza na statywie oraz wykorzystaniu softboxa udało mi się pięknie rozproszyć światło wewnątrz kościoła, które idealnie wyrysowało sylwetkę panny młodej, jednocześnie nie przepalając bieli sukienki. Przy fotografii portretowej z zastosowaniem lampy wyzwalanej zdalnie kluczem do sukcesu jest ustawienie jej pod kątem 45 stopni w odniesieniu do osoby fotografowanej. Kolejno warto zadbać o odpowiednią nastawę poszczególnych parametrów ekspozycji- w tym a może nawet nade wszystko mocy lampy, czasu naświetlania oraz czułości ISO. Przy wykonywaniu zdjęć portretowych z zastosowaniem lampy systemowej miejmy na uwadze, że im bliżej osoby fotografowanej ustawimy nasze główne źródło światła, tym bardziej będzie ono miękkie i delikatne, sprzyjając tym samym uzyskaniu jak najbardziej naturalnych efektów na zdjęciu. 

Na początku najbezpieczniej będzie nam dobrać moc błysku na ok. 1/4, dzięki czemu swobodnie będziemy mogli ją zwiększyć na wypadek, gdyby fotografia okazała się prześwietlona. Rekomendowanym czasem, jakim swobodnie będziemy mogli posługiwać się fotografując „z ręki” jest stosunek 1/125s oraz wartość przysłony ok. 5.6.