Skuteczność treningów uważności

Poświęcanie się w znacznym stopniu obowiązkom zawodowym, przeznaczanie na to ogromnej ilości czasu, może wpływać w sposób negatywny na całe nasze życie. W takich przypadkach musimy się bowiem liczyć z faktem, iż w stres, życie w pędzie, szybkie reagowanie na ogromną liczbę obowiązków i wiele innych takich sytuacji, może na nas wpływać w sposób negatywny. Warto więc poszukać sposobu na to, aby nieco zwolnić, zacząć żyć nieco bardziej uważnie i lepiej się relaksować.

Efekty stosowania treningów uważności

trening uważności mindfulnessJednym ze sposobów na uzyskanie wewnętrznej równowagi wydaje się trening uważności. Jest to metoda, która umożliwia nam znacznie staranniejsze postrzeganie teraźniejszości, bez konieczności wracania do przeszłości czy nastawiania się na przyszłość. Często dzień mija nam za dniem, a my niewiele z tego wynosimy. Takie funkcjonowanie sprawia nam również znacznie mniej przyjemności, bo wciąż potrafimy powracać do tego, co było złe w przeszłości. W walce ze stresem pomoże nam trening uważności mindfulness. Jest to metoda, która ma nam pomóc skupić się na tym, co dzieje się wokół nas w danym momencie. Pierwszą najbardziej znaną formą treningu uważności jest trening polegający na redukcji stresu oparty na uważności MBSR. Druga forma jest to terapia poznawcza polegająca na uważności MBCT. Najczęściej ta druga forma jest stosowana jako metoda mająca zapobiegać nawrotom depresji. Aby móc skorzystać z danego rodzaju treningu uważności, powinniśmy w pierwszej kolejności umówić się na wizytę z trenerem, który ustali czy kwalifikujemy się do tej formy treningów, dobierze ich rodzaj i ustali z nami plan działania. Często wsparciem są również materiały, które mają za zadanie ułatwić trening uważności prowadzony w domu. Osoby, które zdecydowały się na taką formę treningów, zdecydowanie zauważają po pewnym czasie poprawę. W takich przypadkach znaczenie ma również możliwość skorzystania z profesjonalnego wsparcia, które będzie niezbędne na etapie uczenia się uważności i wdrażania jej we własne życie.

Reasumując, chcąc nauczyć się skutecznych form relaksu, zacząć sobie radzić z pojawiającym się regularnie stresem i jego skutkami. W takich wypadkach pomocny okazuje się trening uważności, który jest wyjątkowo skuteczny pod względem nauki skupiania się na danej chwili, bez rozpatrywania przeszłych wydarzeń czy planowania przyszłości. Zapatrywanie się w przeszłość może wpływać na fakt, iż bardzo subiektywnie będziemy odbierać poszczególne sytuacje i będziemy nieprawidłowo reagować na bieżące wydarzenia i nasze otoczenie.